SAĞ SALİM 2012
PUANI: 6,5/10
sağ salim filmini izle
YÖNETMEN Ersoy Güler
OYUNCULAR Burçin Bildik,
Fulya Zenginer, Alper Saldıran,
Hüseyin Avni Danyal, Kenan Ece
YAPIM 2012 Türkiye
SÜRE 98 dk.
DAĞITIM Pinema (Gülen Adam Film)
SAĞ SALİM YERLİ KOMEDİ FİLMİ ELEŞTİRİSİ
LaFı eVeleyip geVelemeye gerek yok; “sağ salim”i izlemeden önce Belli bir önyargıya sahiptik. Sinemamızın son zamanlardaki ‘komedi yapamama’ durumunun bir yansımasını izleyeceğimizi düşünüyorduk. Ama öyle olmadı, iyi ki öyle olmadı! Kara mizah, yol filmi ve ‘suç’ filmi karışımı atmosferiyle ilgi çekici, hedefine ulaşmanın kıyısında gezinen bir film “Sağ Salim”. Televizyon dizilerinde çalışmış Ersoy Güler, ilk uzun metrajlı çabasında sınıfı geçiyor pekala. Kendisinin de içlerinde olduğu dört kişilik senaryo ekibi de bu başarıda önemli pay sahibi kuşkusuz. Belki ‘önemli’ bir film değil “Sağ Salim”, ama Türkiye sinemasının pek beceremediği kulvarlarda fazla hasar almadan slalom yapmayı başarıyor.
Burçin Bildik’in Erkan Can’vari bir havayla canlandırdığı ‘saf’ başkarakterinin ‘cenaze taşıma’ amaçlı yolculuğunun bir karmaşaya dönüşmesinin izini sürüyoruz. Arabasındaki ölülerin arttığı, karşısına aşina olmadığı insanların çıktığı, yolun bir türlü bitemediği bu serüven, onunla birlikte bizleri de ‘garip’ bir kaosun içine çekiyor. Açılışıyla umut vaat etmeyen film, sonraki dakikalarda rahatlıyor ve hedeflediği kara mizah tonlarını yakalıyor. Karakterler hakkında soru işaretlerinin tümüyle yanıt bulamaması, hikaye için bir eksiklik gibi dursa da, her an bir sürpriz barındıran yapının bu eksikliği örttüğünü söylemek mümkün. Finale doğru temposu düşen, sarkmalarla etkisi azalan “Sağ Salim”, Türkiye insanı için bir ‘tabu’ olan ‘cenaze’ meselesine de ‘tabu deviren’ bir mantıkla yaklaşıyor ve ölülerin bizde de komedi unsuru olarak kullanılabileceğini kanıtlıyor. Sağ Salim filmini izle.
Tabut içindeki sahnelerse bu yaklaşımın zirvesini oluşturuyor. Bolca gülüp eğlenirken, bir yandan da ‘garipsemiyoruz’ bu durumu. Sonuç olarak, ‘yeni popüler sinema’nın ilgiye değer bir örneği olarak akılda kalıyor film. ‘Garip’ bir havası olan Fulya Zenginer, karakterinin ona sağladığı geniş alanı layıkıyla değerlendiriyor. Filmin açılış ve kapanışı, ‘gövde’nin etkisini azaltıyor, işin tamamlanmasının önüne geçiyor
Yorum Gönder