PAZARLARI HİÇ SEVMEM FİLM |
PAZARLARI HİÇ SEVMEM 2012
PUAN: 3,9/10
YöNETMEN Rezzan Tanyeli
OYUNCULAR Melisa Sözen,
Edhem Divana, Umut Kurt, Ezgi Mola,
Ayşen Gruda, Hasibe Eren
YAPIM 2012 Türkiye
SÜRE 85 dk.
DAĞITIM Tiglon (Shark Film)
Yönetmenin ilk filmi
olması senaryoya dair
zaafları biraz olsun
görmezden gelmemize
neden olabilir.
PAZARLARI HİÇ SEVMEM FİLMİ
Popüler kalıplara yaslanırken bir yandan da ticari bir film gibi görünmeden samimi bir film yapmak çetrefilli bir süreç. Rezzan Tanyeli’nin yönettiği “Pazarları Hiç Sevmem” bu amaçla yola çıkmış gibi görünen, sıcak, içten ama tutunacak bir dal bulamayan bir film. İşsiz ve mutsuz Deniz’le babasını yeni kaybeden Oğuz’un yollarının kesişme hikayesi... Aslında kesişme çok doğru bir kelime olmayabilir zira Deniz’in baktığı ama bizim görmediğimiz bir fotoğraftan Oğuz onu hatırlamamış olsa da tanışmış olduklarını anlıyoruz. Bir düğün, bir cenaze, bir de eski araba hikayesi zaman zaman birbirine dokunarak zaman zaman da birbirinden uzaklaşarak ilerliyor. Çok geçmeden de iki kardeşin ölü babalarını bir yolculuğa çıkarma hikayesine dönüşüyor ki, buradan sonrası büyük bir boşluk, zira yolun ortasında Deniz’in de onlara katılması zorlama bir senaryo hamlesi olmaktan öteye gitmiyor.
Hikayenin bütünlüğü zayıf, Deniz’in bir küpe düşürme bahanesiyle birdenbire cenazenin parçası olması eklektik ve zorlama yapının en önemli göstergesi. Oğuz’un da filmde altını çizdiği üzre hayatlarına pat diye giren bu kadının neden ve nasıl orada olduğu meçhul. Genel olarak bir bütünlük sağlanamayınca, film görüntü yönetmeni Florent Herry’nin profesyonelliğiyle İstanbul’un Boğaz ve Haliç görüntülerinden oluşan bir manzaradan ibaret kalıyor. Yönetmenin ilk filmi olması senaryoya dair zaafları biraz olsun görmezden gelmemizi sağlayabilir, yine de birbirine kancayla eklenmiş gibi görünen sahnelerin birarada durması için daha fazlası gerekiyor.
Nihayetinde “Pazarları Hiç Sevmem”, Deniz’in elinde tuttuğu ama seyircinin hiç göremediği fotoğrafın kendisi gibi, resmi bütünüyle görmenin imkansız olduğu bir film. Melisa Sözen, kötü yaratılan bir karakteri iyi niyet ve özenle canlandırıyor. Arabanın içerisinde bir hayalet varmış gibi kendi kendini sürmesi fantastik bir ayrıntı gibi görünebilir ama değil.
arkapencere / 27 Nisan - 03 Mayıs 2012
Yorum Gönder